четверг, 11 февраля 2016 г.

The Spring Party ( Свято для учнів 2-3 класів)

Мета та завдання:
-          розвивати інтелектуальні, мовленнєві та творчі здібності учнів;
-          формувати позитивну мотивацію до вивчення англійської мови;
-          повторити та закріпити вивчений матеріал;
-          вчити дітей колективній діяльності, співпраці.

Захід такого плану можна проводити разом з учнями, вчителями та батьками на етапі закріплення матеріалу (в кінці вивчення алфавітy).
Програма заходу
T: Good afternoon, dear boys and girls, parents and teachers. We are very glad to see you and we hope that you will enjoy our party.
Teacher: - Dear children! Today we are going to have an interesting Spring Party . These are our judges. They will give marks for every task. Your answers should be right, loud, expressive, artistic. Good luck!
Teacher: - You may sit down, children! Now I'd like to see if all the letters of the English alphabet are here. You are welcome, letters!
(Діти виходять на сцену з літерами та розповідають про них).
1. A A is for Apples and Apple-trees
You can see apples on apple-trees.
2. B B is for Books and for Bookcase.
I have many books in my bookcase.
3. C C is for Cat. My cat is grey,
And with me it likes to play.
4. D D is for Dog and for Doggy.
I have a dog, not a doggy.
5. E E is for Eight and for Eleven.
How much is eight and eleven?
6. F F is for Flowers: red and blue,
White and yellow and rosy, too.
7. G G is for Girl, and also for Garden.
I see a girl going to the garden.
8. H H is for Hand. I have two hands.
This is the way I clap my hands.
9. I I is for I. I'm a boy, and I'm ten.
I like to play with my brother Ben.
10.J J is for Jam. This is apple jam.
Jimmy likes it, and so does Sam.
11.K K is for Kite. Kate has a kite.
It is little, and it is white.
12.L L is for Letter. This letter is for me.
It is from my sister, as you can see.
13.M M is for May and for May Day
For March and for Mother's day.
14.N N is for Nine, Ninety and Ninety-Nine.
Children, how much is Ninety and nine?
15.O O is for One. One and two is three.
Three little cats are in a tree.
16.P P is for Pencils. With them I draw:
A red pen, a green tree and a blue door.
17.Q Q is for Questions: How are you?
How old are you? And How do you do?
18.R R is for Red. Many things are red.
What can be red? Do you know, Fred?
19.S S is for Street. This is my street.
I have many trees in my street.
20.T T is for Tick and for Tock.
"Tick-tock", - says the clock.
21.U U is for Under, but not for At.
"I'm under the tree", says Pat.
22.V V is in five and also in seven.
It is in twelve and eleven.
23.W W is for Winter, when it is cold.
But I like winter and I like cold.
24.X X is in Six. Let's count up to six!
One, two, three, four, five, six!
25.Y Y is for Yard where children play.
They play in the yard every day.
26.Z Z is for the Zoo. Let's go to the Zoo.
I like go to the Zoo. And you?
Teacher: - Now, let's sing the song "The ABC"
Children:
A B C D E F G
H I G K L M N O P
Q R S T U V W
Q R S T U V W
X Y Z X Y Z
Now I know the alphabet.
(Класи діляться на команди та отримують жетони  А і В. Чия команда впорається із завданням швидше, та й отримує бал. Команда, яка набрала найбільшу кількість балів, стає переможцем. 
Teacher: - Please, sit down and let me see if you know the ABC.
Далі пропонуються три конкурси, завдання пояснюються англійською.
  1. - Look at this ABC and say what letters are missing.
V A Z P N U
W Q I C F L Y K D
T G J E M B S O (Key: H, R, X)
Teacher: Thank you. Judges, will you show your marks, please? Thank you.
2. - Put these words in the ABC order! (name, red, apple, cat, street, big, tree, white, lamp, green) (marks)
3. Please, write letters missing one! (2 children: 1 - A, C, E...; 2 - B, D, F:) (marks)
Teacher: - Good, I see you know the ABC and now let's play the game "Taking steps"
(З кожної команди викликається по одному учаснику, вони стають в одну лінію, де позначено  START . Далі розкреслено 10 ліній на відстані кроку . Учням пропонується назвати слова на картках по буквах"Spell the word, please". Якщо учень правильно вимовив слово по буквах, він робить крок вперед. Виграє та команда, представник якої швидше дістався фініша.)

І
ІІ
NAME
FACE
BIG
SIX
NINE
FIVE
HAND
BLACK
STREET
TREE
PEN
BED
ROSE
NOSE
DOG
BOX
BUS
CUP
Teacher: - Well done. You know how to spell. But can you read? We"ll see it in a moment. Please, solve puzzles and read your sentences.
(Командам пропонуються зашифроване речення. Виграє та команда, яка швидше розшифрує запис і правильно його прочитає.)
M
D
G
S
L
C
Y
O
I
B
A
K
(marks)
Teacher: - I see that you can read, but can you answer my questions?
Children: - Yes, we can.
Teacher: ( Учасники дають відповіді на запитання такого типу, як:- Is it a cat? - Yes, it is./ - No, it isn't.
What is it? - It's a horse.
(Пропонується по 6 малюнків для кожної команди).
P
E
T
D
E
S
R
O
H
V
B
X
V
F
H
K
L
S
F
H
J
M
D
G
T
R
A
A
E
V
W
O
S
A
R
M
W
E
F
I
G
I
C
D
C
W
A
O
K
T
U
L
P
O
P
E
X
C
T
P
S
S
Q
E
L
T
I
A
I
K
C
A
E
A
I
H
F
G
K
O
S
H
A
G
C
N
E
H
C
D
S
Y
U
D
X
V
B
K
F
Teacher: - That's good. Now I'd like to know how you remember words.
Учням пропонується таблиця з літерами, на якій слід знайти 10 слів, що позначають назви тварин, прочитати та перекласти їх українською. За кожну правильну відповідь гравці отримують бал.
- Good luck!
( Marks)
Teacher: - Well, children. I see you know the ABC, words, can read, spell, answer my questions. Good for you!

 Підведення підсумків та нагородження переможців.

Комментариев нет:

Отправить комментарий